Din varukorg är tom!

Vanliga frågor & svar

Här får du snabb och enkel information angående sådant som vi ofta får frågor om. T ex vem vi skickar våra paket med och hur lång leveranstiden är. Om du har andra frågor så är du välkommen att kontakta oss på info@thescooterstore.se / 036-150030

 

Hur hittar jag till butiken?

The Scooter Store, Vasavägen 6, 554 54 Jönköping

Hitta hit: Ni hittar butiken ett stenkast från Net on Net (Elmia/Rosenlund, Jönköping). Avfart Nr 99 (Holmgrens bil) från E4:an!

GPS: Latitud: 57.7834 Longitud: 14.2297

Hur kommer jag till varukorgen (Mobil och Ipad)

För att komma till varukorgen på mobila enheter: tryck först på kassan och välj sedan varukorg under Meny-Symbolen.

Varför kan jag inte välja alla färger som visas på bilden?

Om en viss färg tar slut i lager ligger ändå bilden kvar tills nya produkter kommer i lager. 

Betalningar:
Jag har gjort en beställning på er sida och pengar har dragits från mitt konto??
Inga pengar dras från ditt konto oavsett hur du betalat, vi aktiverar alla köp manuellt efter att din leverans är skickad från oss!! Det du ser på kontoutdraget är ett reserverat belopp!!

Vem skickar ni era paket med?
Vi skickar våra paket med DHL. Små ordrar kan vi oftast skicka som brev på posten så din beställning kommer direkt hem till dig.
DHL använder sig av servicepoints som det heter och det kan t ex vara en kiosk, en affär eller en bensinstation.

Hur lång är leveranstiden?
Normalt 1-2 arbetsdagar efter att vi skickat paketen med DHL från vår butik. Detta är med reservation för sådant som ligger utanför vår kontroll som t ex strejk, olyckor eller force majeur.
Bor man på ett postnummer som slutar med 90-99 så får man räkna med längre leveranstid om man har otur och de har begränsad utkörning till Dhl Service Point!

När packar och skickar ni min order?
Normalt dagen efter att vi mottagit din order men många gånger faktiskt samma dag!

Blir jag kontaktad när jag kan hämta min betällning?
Skickar vi din order med DHL är det servicepointens (kiosk el dylikt) uppgift att kontakta dig.
Avisering sker via SMS eller epost!
Det är också därför av största vikt att du lämnar rätt kontaktuppgifter när du gör din beställning hos oss!
Du får en bekräftelse av oss när vi skickat din order från butiken så att du vet att den är på väg.

Har du fått en bekräftelse av oss att varan är skickad och du ej har fått en avisering inom 3 dagar kontakta oss så spårar vi paketet åt dig!

Vad gör jag om en vara är skadad när jag får den eller om jag får fel vara?
Kontakta oss på mail så fort som möjligt, dock senast inom 14 dagar, så avtalar vi om retur och åtgärd. Se köpvillkor för en utförligare beskrivning.
Anpassade varor har ingen returrätt!! Gäller även custombyggen!

Reklamation:
Min vara har gått sönder!! Hur gör jag?
Se till att kontakta oss så snart som möjligt, vi försöker alltid att lösa reklamation så smidigt som möjligt!!

Jag vill lämna tillbaka en produkt. Hur gör jag? Vilka villkor gäller?
Du har alltid öppet köp i 14 dagar från det att varan tagits emot av dig. Det innebär att du har ångerrätt. Varan måste vara oanvänd och gärna i sin orginalförpackning om sådan finns. Kontakta oss innan du vill returnera en vara så avtalar vi om ifall du ska skicka varan som brev eller om vi skickar en retursedel till dig och du packar det som paket och skickar med DHL till oss. I båda fallen står du för returkostnaden (porto eller DHL-avgift). När vi fått tillbaka varan i obegagnat och oskadat skick betalar vi tillbaka vad varan kostade dig med fraktkostnaden avdragen.
Om du köpt en anpassad produkt så har du ingen returrätt!! Gäller även custom byggen!!

Back to Top

Var inte blyga för att be om hjälp!

Det blir mycket fel på grund av missförstånd och en del tror att allt passar ihop...!
Vi har koll på det mesta och ibland räcker det med en bild för att vi ska kunna hjälpa er.

Ni kan ställa frågor på info@thescooterstore.se

Pga flytt till Jönköping nu under v. 33 så kan det dröja lite innan vi svarar men vi försöker givetvis svara så fort vi kan.